HALAMAN SANTAI

Rabu, 21 Jun 2017

Jamal mengaku simpan 'rantai berlian' isteri MO1

Anne Muhammad


Datuk Seri Jamal Md Yunos hari ini membuat gimik baru dengan mengadakan sidang media mendakwa memiliki tiga utas rantai dan sebentuk cincin berlian yang dinyatakan dalam saman sivil Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat (AS).

"Hari ini saya membawakan kalung yang digambarkan oleh DOJ. walaupun yang sebenarnya inilah kalungnya, bukan (seperti beredar) di Facebook. Inilah kalung yang berjuta (dolar) itu.

"Ia berharga RM120 juta, dan inilah cincin berlian. Jadi bagaimana kita nak percaya tuduhan sedemikian, kalung berharga ratusan juta. Jadi, apa yang disebut DOJ itu saya telah dapatkan melalui beberapa sumber saya, inilah dia.

"Insya-Allah dalam waktu terdekat, saya akan lakukan lelongan awam. Siapa yang berani bida," kata pemimpin Baju Merah itu dalam sidang media di pejabatnya di Ampang, dekat ibu negara.

DOJ dalam samannya minggu lepas menyenaraikan beberapa barang kemas yang didakwa diperoleh menggunakan wang berpunca daripada 1MDB.

Ia termasuk rantai dengan loket berlian merah jambu 22 karat yang dikatakan diberikan kepada isteri Malaysian Official 1 (MO1).

Barang kemas lain yang disenaraikan termasuk yang didakwa diberikan kepada model jelita Australia Miranda Kerr dan ibu hartawan kontroversi Jho Low.

Tiada ulasan: